bing
call us

Fra forsyningsvirksomhed til en fuldblods servicevirksomhed

Skanderborg Forsyning

Om Skanderborg Forsyning

Skanderborg Forsyning blev etableret i januar 2010 og er en forsyningsvirksomhed. Virksomheden står for drift og anlæg af de tidligere offentlige vand- og spildevandforsyninger i Skanderborg Kommune. Skanderborg Forsyning arbejder med klimainnovation, klimasikring og projekter og er derfor dagligt i kontakt med mange partnere og interessenter, samt borgere i Skanderborg Kommune.

Resultat

Utforska och lär dig var du bästa hittar leads

Overblik

Medarbejderne kan nemmere forudsige arbejdspresset, reagere og forebygge.

Utforska och lär dig var du bästa hittar leads

Struktur

Skanderborg taber færre henvendelser fra kunder og interessenter.

Utforska och lär dig var du bästa hittar leads

Indsigter

Medarbejderne har fået en højere fælles forståelse af, hvad hinandens fagområder og opgaver går ud på.

En must-win battle

Skanderborg Forsyning tabte mange henvendelser, fordi der ikke eksisterede en ordentlig procedure for indsamling af henvendelser fra kunder og samarbejdspartnere, hvilket resulterede i et misvisende overblik over kommunikationen med virksomhedens interessenter.

Forsyningsvirksomheden arbejder med en strategi, som er enormt vigtig i dens videreudvikling. Den ser det som en must-win battle, at Skanderborg Forsyning skal gå fra blot at være en forsyningsvirksomhed til også at være en fuldblods servicevirksomhed. Det kræver solide værktøjer, selvom virksomheden bestemt mener, at dens medarbejdere er serviceorienterede, er det også vigtigt at besidde redskaberne til at yde den bedste service.

Brugervenligheden er værdsat

Skanderborg Forsyning valgte Lime CRM på grund af brugervenligheden. Konklusionen lød på, at det som Lime kunne levere opfyldte virksomhedens behov. Med fem til seks muligheder på hånden, trods anbefaling af et andet velkendt branchesystem, vandt Lime alligevel på grund af brugervenlighed og den intuitive opsætning. Forsyningsvirksomheden har nu benyttet sig af Limes CRM-løsning siden november 2017 og har nu 30 medarbejdere, som benytter Lime i det daglige arbejde.

  • Henvendelser når hurtigere frem til den rette person.
  • Drag-and-drop funktioner og nemme integrationer med Outlook.
  • Brugervenligheden er værdsat blandt medarbejderne.
  • En mere strømlinet proces for at arbejde på tværs af systemer.
  • Opbygningen er intuitiv, hvilket gør systemet nemt og hurtigt at opsætte.
  • Større overblik over kommunikationen internt i virksomheden.
  • Bedre kendskab til hinandens fagområder og afdelinger.
Katrine Jorgensen Skanderborg

”Det har været et rigtigt behageligt samarbejde med konsulenterne fra Lime, som har været tilknyttet i forbindelse med implementeringen af det nye system og hele processen generelt, fra implementering til tilpasning, har været rigtig god.”

- Katrine Ringgaard Jørgensen – Teamleder, Stab & Udvikling Skanderborg Forsyning

Kortere responstid og styrket forståelse

Skanderborg Forsynings mest mærkbare resultater, og det vigtigste for dem som virksomhed, er, at langt færre henvendelser tabes i den daglige kommunikation. Virksomheden kan også nemmere forudsige arbejdspresset, når der sker sæsonudsving. Responstider kan nemmere nedbringes, der kan reageres hurtigere, og der er i dag betydeligt mere system og struktur på arbejdsgangene.

Det fælles overblik er også blevet styrket, ikke mindst internt i virksomheden. Medarbejderne er blevet langt bedre til at se og forstå hinandens fagområder. Det er kommet som lidt af en overraskelse for den jyske forsyningsvirksomhed, og det var egentlig ikke med i overvejelserne, da Lime blev valgt, men det betragtes i dag som en stor sidegevinst.

40 000 tilfredse brugere verden over