bing
call us

Nu ved vi, hvad vi har i pipelinen!

Cosco Shipping Lines

Om Cosco Shipping Lines

COSCO SHIPPING Lines (Nordic) repræsenterer kinesiske COSCO SHIPPING i Skandinavien. Det er verdens tredjestørste rederi med over 300 containerskibe og 100 fragtskibe inden for forskellige klasser. I Danmark har COSCO SHIPPING Lines (Denmark) hovedkontor for Skandinavien i Birkerød, og de investerede i Lime i foråret 2017.

Det er primært salgsafdelingen hos COSCO SHIPPING Lines (Denmark) A/S, der bruger Lime CRM, og på kontoret i Birkerød er der som nævnt 30 brugere af løsningen.

Resultat

Utforska och lär dig var du bästa hittar leads

Integration

Tæt integration med Navision, Outlook og ERP-system Palette gør Lime til en integreret del af virksomhedens it-platform.

Utforska och lär dig var du bästa hittar leads

Opfølgning

Sælgerne kan følge målrettet op på tilbud og forespørgsler, og indsatsen er ikke personafhængig.

Utforska och lär dig var du bästa hittar leads

Overblik

Ingen risikerer at overse en forespørgsel eller glemme en opfølgning. Ressourcerne udnyttes optimalt.

Udfordring

Der hersker travlhed hos COSCO SHIPPING Lines (Denmark). På det danske hovedkontor i Birkerød bliver der sendt snesevis af tilbud af sted på alle typer fragtopgaver. Fra store ordrer på faste samarbejdsaftaler til spot-tilbud, som kræver hurtig handling og overblik.

På en almindelig dag kan det blive 60-70 tilbud, og frem til foråret 2017 havde man hos COSCO ikke noget egentligt CRM-system til at håndtere den store mængde. Derudover var der et stigende behov for at udsende information til kunderne som en service.

Shippingeksperterne på Birkerød Kongevej begyndte at se sig om efter en løsning, der kunne sætte tilbud og kundeinformation i system, og tre navne var med i opløbet. Lime skilte sig ud og fik oven i købet varme anbefalinger med på vejen fra kollegerne hos COSCO i Gøteborg, som allerede havde høstet gode erfaringer med Lime.

Løsning

Lime blev installeret i april 2017, og fra den 1. maj var alle trænet i at bruge det, så man kunne tage det i brug og høste fordelene i form af øget overblik, bedre opfølgning på tilbud, systematiske kundemails med serviceinformation og meget mere.

  • Brugervenlig løsning – nem at anvende for alle
  • Fuldt overblik over hele pipelinen af tilbud og forespørgsler
  • Uafhængigt af den enkelte medarbejder ved fravær og sygdom
  • Mere målrettet kommunikation til den enkelte kontaktperson
  • Ingen individuelle og hjemmelavede løsninger
  • Enkel integration med Navision og Outlook
Jesper Sørensen Cosco

”Vi har til glæde internt som eksternt optimeret vores salgsprocesser. Nu har vi en stærk og brugervenlig platform, så vi kan målrette vores indsats og dermed bruge ressourcerne bedre.”

- Jesper Sørensen, Manager Import Sales & Procurement COSCO SHIPPING Lines (Denmark) A/S

Resultat

Hos COSCO SHIPPING Lines undersøgte de markedet og valgte Lime som det bedst egnede CRM-system. Deres kolleger i Sverige kunne skrive under på fordelene, og efter at have brugt løsningen et halvt år er det danske COSCO-selskab enige med svenskerne.

”Nu ved vi præcis, hvad vi har i pipelinen, vi får fulgt systematisk op på forespørgsler og tilbud, og alle 30 kolleger, der bruger løsningen, var i gang fra dag ét, fordi det er så nemt at bruge,” fortæller Jesper Sørensen. ”Når vi udsender mails, kan vi nu gøre dem mere personlige, og så glæder vi os til at udvikle videre på Lime. Vi ser for eksempel frem til at kunne sende html-mails ud, der fremtræder endnu flottere.”

40 000 tilfredse brugere verden over